Ce mi-a plăcut în Bangkok

Veneam după o lună in India (despre care poți să citești aici). O lună în care am văzut o altă lume diferită de ce mi-am închipuit eu vreodată. Aterizez la 6 dimineața într-un oraș care probabil are cei mai mulți turiști anual (sau cel puțin se bate cu Parisul si Londra pentru primul loc), într-o altfel de agitație.
Ca și român, trebuie să aplici pentru viză la aeroport, să plătești o taxă, să ai dovada că ai unde să stai și așa mai departe. Nu e complicat, dar pierzi vreo oră. Norocul face să dețin mai mult de un pașaport, iar cu celalalt pașaport nu am fost obligat să aplic pentru viză. La 6 dimineața eram la o coadă imensă de turiști care intrau în țară, cel puțin vreo 400 în fața mea. Mi-am zis instant “aici e o nebunie care o să-mi placă… “ și chiar așa a fost. Am plecat de la aeroport cu Skytrain-ul, adică un tren care e pe deasupra șoselei, suspendat la vreo 35 de metri, fără înghesuială și gălăgie. După vreo 30 de minute, am ajuns pe Khao San road. Pentru cine nu știe, Khao San road este o stradă din Bangkok, faimoasă pentru petrecerile care au loc în fiecare zi din an, noapte de noapte. Toată lumea se plimbă cu o bere în mână sau cu o găleată de tărie, încearcă niște gândaci, viermi sau scorpioni, dansează sau se plimbă, cam 5-6 ore în fiecare noapte. Mi-am găsit cazare ieftina, într-o cameră la fel ca cea din filmul The Beach, pe care vi-l recomand, în caz că nu l-ați văzut.

Plimbare prin Bangkok

Bangkok nu e neapărat cel mai frumos din punct de vedere turistic, nu are un număr impresionant de obiective turistice, însă este ceva aparte pentru fiecare. E plin de oameni pe la 40 – 50 de ani care umblă cu tailandeze de până în 30 de ani de mână, tineri care stau pe bordură cu o bere, lady boys (adică travestiți, există chiar o cultură vastă dini acest punct de vedere), curățenie și tot ce îți dorește inima. Practic, e un paradis aparte pentru fiecare.
Mie unul mi-a plăcut pentru că a fost ceva extrem de relaxant după India. Mă trezeam pe la 10, mergeam să vizitez una alta sau să mă plimb prin oraș, după care o oră de masaj cu o bere în mână și seara plimbare pe Khao San road sau cina cu niște prieteni. Deși călătorești singur tot timpul îți faci prieteni, cel puțin așa a fost în cazul meu. În fiecare seară am fost cu 2 – 3 prieteni, deci n-am băut de unul singur ca un alcoolic.

Scorpioni cineva?

O listă de obiective turistice găsești peste tot, așa că am să-ți povestesc doar ce consider eu că merită să faci în Bangkok pentru câteva zile.

Vizitează Grand Palace
E un loc unic în Tailanda, cu un număr imens de clădiri și obiective de cult realizate în stil tailandez. Merită să te plimbi câteva ore (vreo două-trei) prin acest complex. Sigur o să fii impresionat.
Atenție, e obligatoriu să ai ținută decentă (nu ai voie în pantaloni scurți, maieu, etc). Poți să închiriezi pentru 100 Baht îmbrăcăminte adecvată, așa cum am făcut și eu. Biletul e destul de scump, 500 Baht. (100 Baht e cam 11 lei)

Grand Palace

Zeul Maimuta

Templu langa Grand Palace

Templu aurit

Khao San Road
Khao San road nu e un obiectiv turistic… dar eu zic că merită să-ți pierzi timpul pe aici. Cel puțin dacă ești până în 35 de ani o să-ți placă. Se zice că pe Khao San road trebuie să faci 7 lucruri: să mănânci pad thai, să te distrezi, să cumperi bijuterii, să-ți faci un tatuaj, să mergi la masaj, să bei și să mănânci gândaci. Eu le-am făcut pe toate în afară de tatuaj, în schimb mi-am făcut un costum. Legat de tatuaj: încă mă mai gândesc.

Seara pe Khao San Road

Niste snacksuri : gandaci, viermi, greieri, cosasi

Casa lui Jim Thomson
Jim Thomson a fost un arhitect american care s-a îndrăgostit de Bangkok. I-a plăcut atât de mult orașul, încât a decis să se mute aici, unde și-a construit o casă foarte frumoasă. (probabil cea mai frumoasă văzută de mine). Fiind colecționar de obiecte de artă, și-a decorat casa cu tot felul de lucruri asiatice, care impresionează prin gust și rafinament. Totodată, el a văzut frumusețea mătăsii tailandeze, care acum e renumită în intreaga lume datorită lui. Există un magazin, în apropierea muzeului, unde am văzut niște cămăși superbe, dar parcă prea piperate pentru buzunarul meu… așa că am trecut mai departe.

Later Edit: N-am putut să plec din Bangkok fără să-mi iau o cămașă, așa că m-am întors și mi-am luat una. Se zice că viața e doar una și parcă în a mea nu e loc de regrete 🙂
Jim Thomoson a dispărut fără urmă în Malaezia la vărsta de 61 de ani. Nici acum nu se știe ce s-a întamplat cu el.

Soi Cowboy și Patpong
Locul ăsta vă las să-l descoperiți singuri :)). Doar două sfaturi: nu-i de mers cu copii sau cu prietenă/nevastă și încercați să nu ajungeți în stare de ebrietate pentru că s-ar putea să vă treziți cine știe pe unde sau cu bani și lucruri lipsă.

Soi Cowboy

Piața de weekend Chatuchak
Cea mai mare piață din Bangkok atrage în fiecare weekend peste 250.000 turiști. Da, o piață care are mai mulți turiști într-un weekend decât are Brașovul într-un an. Găsești o sumedenie de lucruri de la haine la încălțăminte, cărți și toate nebuniile.

Lumphini Park
Parcul acesta este un fel de Central Park al Bangkokului. Plin de verdeață și animale exotice e un loc perfect pentru plimbare sau jogging.

Lumphini Park 2

Plimbare prin Lumphini

Tot in Lumphini

Pe lac…

Temple
Sunt multe și au nume ciudate pe care nu l-am reținut. Dacă folosești un ghid de buzunar, o să vezi că cel mai renumit e Temple of the Leaning Buddha și Temple of the Dawn. Toate au ceva aparte și deosebit, deci merită să te plimbi să le vizitezi.

Statuia lui Buddha

Leaning Buddha

Alt fel de Buddha

grandpalace

Superb

Catre Temple of the Dawn, pe rau

Preot Buddist plimbandu-se prin templu

MBK
Un mall ciudat, cel puțin pentru mine. E imens, însă nu te aștepta să fie plin de mărci renumite, ci mai mult plin de obiecte contrafăcute, telefoane la mâna a doua, chinezării și tot ce-ți trece prin cap. Merită să treci o dată, eu am fost de două ori cu gândul “nu cheltui nimic, merg doar să mănânc și să văd un film” și de două ori am ieșit cu ceva.

Neapărat trebuie să vedeți un film aici. Probabil cele mai bune cinematografe din lume se află aici. Prețul nu e foarte mare, iar calitatea e excelentă. Multe cinematografe au un lounge la care ai acces înainte de film și ai inclusă băutura în prețul biletului. Eu am fost de vreo 3 ori pe săptămână când am fost acolo.

Cinematograf in Bangkok

Pe lângă asta Bangkok este o oază de mâncare delicioasă. La orice colț de stradă este cineva care vinde ceva aparte. Dacă ești fan frigărui și grătare: aici e locul tău. E absolut ok să mănânci de la vânzătorii de pe stradă, eu am mâncat aproape de toate și nu am avut nimic. În India, în schimb, nu am avut curajul să încerc niciodată.

Pe scurt, Bangkok e fantastic. În detaliu, rămâne să-l explorați și să vă formați o părere. Eu v-am aruncat doar o pastilă din toată nebunia orașului.

You may also like...

2 Responses

1. Destinatia e fascinanta, iar povestirile tale ma fac sa-mi doresc sa urc in primul avion si sa plec la Bangkok. 😛
    Ce ma fac insa cu teama mea de zborurile lungi cu avionul???

Abia astept continuarea… 😉

• Hmm, Alina uite iti spun doua lucruri.

Cand am mers la Bangkok am zburat Dubai – New Delhi 2 ore si Calcutta – Bangkok inca 2 ore. Deci poti sa imparti si sa ajungi acolo prin zboruri mai scurte. Cealalta treaba e urmatoarea: peste 90% din accidentele aviatice s-au produs in primele 3 minute sau ultimele 6, IAR zborurile de peste 6 ore au cele mai putine probleme.
      De exemplu zbor Kiev – Vienna, zbor de 2 ore am ratat complet aterizarea.