Patru lucruri pe care trebuie să le faci în Porto

Minunata Ribeira

Poate te întrebi: cum am ajuns eu să îmi petrec vara în Porto? În primăvară am decis că vreau să fac ceva diferit vara asta, așa că am aflat că pot să merg în străinătate, să fac practica de vară cu Erasmus. Nu prea știam în ce țara voiam să merg, așa că am început să trimit CV-uri în mai multe locuri.

Răspunsul pozitiv nu a întârziat să apară: am fost acceptată de o universitate din Porto. Nici nu-mi venea să cred, unul dintre visele mele urma să se îndeplinească! După această vară, am înțeles de ce Porto a fost ales Best European Destination în 2014. Orașul merită pe deplin acest titlu. O să îți împărtășesc aici patru lucruri pe care trebuie neapărat să le încerci, chiar și dacă nu ai prea mult timp de petrecut în acest oraș.

Bucură-te de minunata Ribeira

Minunata Ribeira si o bucatica din Ponte D. Luis I

Dacă m-ar întreba cineva care este locul meu preferat din Porto: aș alege Ribeira cu siguranță. Chiar și după ce am fost în acel loc de cel puțin 20 de ori, de fiecare dată mă opream să îl admir măcar câteva secunde. Ponte D. Luis I este unul dintre cele mai impresionante poduri pe care le-am văzut și am aflat că a fost construit de un ucenic al lui Gustave Eiffel (nu de Eiffel însuși, cum cred turiștii în general). Podul te va duce cu gândul la turnul Eiffel cu siguranță. Încă îmi amintesc peisajul acela de neuitat. Frumoase mai erau momentele când îmi petreceam zilele sau serile în Ribeira și admiram cramele din Vila Nova de Gaia sau impresionantul Ponte D. Luis I.

Ribeira - vazuta din Vila Nova de Gaia

Ribeira – vazuta din Vila Nova de Gaia

Admiră peisajul de pe Ponte D. Luis I sau de la mănăstirea Serra do Pilar

Priveliste de pe Ponte D. Luis I

De aici poți vedea întreaga Ribeira și cramele din Gaia de la înălțime. De fiecare dată când mergeam pe acolo nu rezistam să nu mă opresc cel puțin un minut, să mă bucur de peisaj. De multe ori preferam să merg o stație de metrou pe jos pentru acel peisaj de neuitat!

Mergi într-o mini croazieră pe râul Douro

Mini-croazieră pe râul Douro

Există mici bărci și vaporașe care fac croaziere din oră în oră. Bărcile erau folosite în trecut doar pentru transport, dar în ultimii ani au scop pur turistic. E superb să vezi toate cele 6 poduri ale orașului din una din bărcile care te plimbă încet pe sub ele.

Chiar dacă Ponte D. Luis I nu a fost construit de celebrul arhitect, există și un pod care are semnătura lui Eiffel. El se numește Maria Pia și îl poți vedea în această mică croazieră. De asemenea un alt pod impresionant este Ponte da Arra¡bida (care se vede minunat și din Palacio de Cristal).

Multe firme de turism oferă împreună cu croazieră și o degustare de vinuri la una din cramele ce depozitează vinul de Porto, iar prețul pentru croazieră și degustare este doar 10 euro.

Mini-croazieră pe râul Douro

Ieși seara în oraș

Concert in apropiere de Aliados

Încă îmi amintesc prima dată când am ieșit în oraș în Porto. Am rămas impresionată la vederea primăriei de acolo (numită Camara Municipal în portugheza). Este imposibil să nu o observi. O clădire impunătoare, cu un turn în mijloc, parcă veghează asupra întregului bulevard Aliados (Avenida dos Aliados). După aceea, mi-am urmat vecinii în câteva pub-uri, dar mă tot opream să admir fascinată micile străzi ale orașului și oamenii care stăteau afară și discutau.

Da, așa începe o noapte în oraș în Porto: oamenii se întâlnesc, iau cina destul de târziu, pe la 9-10 seara, apoi merg spre zona unde este barul Piolho și socializează. Acela este un punct de întâlnire pentru tineri în majoritatea zilelor (exceptând ziua de luni, când lumea se adună în Ribeira).

Camara Municipal - Cladirea primariei din Porto

Camara Municipal – Cladirea primariei din Porto

Piaţa Aliados pe înserat

Descoperind centrul orasului - Avenida dos Aliados

Descoperind centrul orasului – Avenida dos Aliados

Sunt atât de multe de spus despre Porto încât aș putea povesti o zi întreagă și tot nu aș termina…dar te invit să citești și celelalte articole despre experiența mea în acest oraș superb.

Am mai scris despre vinuri portughezedespre sandwichuri portughezedespre Veneția Portugaliei sau despre ce să vizitezi în centrul Lisabonei.

You may also like...

10 Responses

1. Octavian Apahideanu spune:

Felicitări, domnișoară Mădălina-Ioana Meda!

2. Manuela Malita spune:

Bravo, Mădălina. Îmi place.

3. Mădălina-Ioana Meda spune:

Vă mulțumesc mult!

1. martie 5, 2015

[…] celălalt al Europei. Ne-a adus cu ea până în Portugalia. Dar nu numai că am ajuns în Porto (despre care am scris aici) şi am locuit 3 luni într-ocasă frumoasă, cu studenţi din multe ţări, Mădălina ne-a mai […]

2. martie 5, 2015

[…] mai scris despre ce poți să faci în Porto, despre sandwichuri portugheze, despre Veneția Portugaliei sau despre ce să vizitezi în […]

3. martie 5, 2015

[…] interesat de experiențele mele din Portugalia? Am mai scris despre ce poți să faci în Porto, despre sandwichuri portugheze, despre Veneția Portugaliei sau despre ce să vizitezi în […]

4. martie 5, 2015

[…] cu prietenii mei şi ziua am petrecut-o la plajă, a sosit momentul să mă întorc în Porto(despre care am scris aici). Dar m-am gândit ca în drum să vizitez şi A Coruna şi Santiago de Compostela. Cel puţin […]

5. martie 6, 2015

[…] (cam majoritatea străzilor din centrul vechi al orașului, la fel că și cele din Porto – am scris aici despre Porto). Credeam la început că tramvaiul are doar scop turistic, dar am aflat că este transport în […]

6. martie 26, 2015

[…] mai scris despre vinuri portugheze, despre sandwichuri portugheze, despre Porto sau despre ce să vizitezi în centrul […]

7. martie 26, 2015

[…] Acestea au fost câteva dintre lucrurile care ar merită vizitate în Porto. Pentru mai multe, am pregătit si un articol despre și ce poți vizita dimineața în Porto și care sunt lucrurile pe care nu trebuie să le ratezi sub nicio formă în acest oraș minunat! Le poti citi aici: http://biletdecalatorie.com/patru-lucruri-pe-care-trebuie-sa-le-faci-in-porto/ […]