Povestea şlapilor fericiţi

Ieri m-a vizitat mama mea dragă. De obicei, atunci când nu îi place ceva, îmi spune îndată. Se uită la papucii mei de plajă şi îmi spune dintr-o dată:

“Ce urâţi sunt şlapii tăi!”

M-a luat prin surprindere afirmaţia ei. I-am spus că dacă papucii ar putea vorbi, ar avea multe de povestit. Ce-i drept, au văzut destul de multe vara asta şi s-au plimbat prin nişte locuri superbe.

Oare ce ar povesti ei? Probabil ar spune că mă adoră şi că mai vor să vadă asemenea locuri de neuitat. Dar hai să vedem ce spun ei:

Am ajuns dintr-un raft plictisitor dintr-un magazin din Reşiţa direct în bagajul Mădălinei. Am fost puţin cam trişti la început, ne-a închis multe ore într-o valiza roşie, unde nu prea aveam aer. Dar când ne-a scos afară, eram deja în colţul celălalt al Europei. Ne-a adus cu ea până în Portugalia. Dar nu numai că am ajuns în Porto (despre care am scris aici) şi am locuit într-o casă frumoasă, cu studenţi din multe ţări, Mădălina ne-a mai şi plimbat în multe locuri cu ea:

• ne-a dus la plaja Matosinhos de câteva ori. Când am văzut oceanul…nu ne-am putut abţine să nu zâmbim şi noi

Matosinhos (2)

Matosinhos

• ne-a dus la un eveniment BEST (o organizație studențească), pe nume Sandmania, într-un sătuc numit Costa de Lavos, aproape de Figueira da Foz. Dacă aţi ştii voi ce fain se distrau oamenii acolo…aţi vrea să mergeți la un astfel de eveniment cu siguranţă. Nu ne-a lăsat singuri în ghiozdan, ci ne-a luat cu ea în fiecare zi la plajă. Mai sprinijeau oamenii şi câte o sticlă micuţa de bere pe noi…dar nu ne puteam supără pe ei, erau tare simpatici 🙂

Sandmania - eveniment organizat de BEST Porto - Costa de Lavos (2)

Sandmania – eveniment organizat de BEST Porto – Costa de Lavos

• ne-a mai dus şi la o plajă cu un nume asemănător cu al ei: Madalena. Am fost siguri că ne-a cărat cu ea până acolo numai pentru că îi plăcea numele plajei. Trebuie să recunoaştem că ştie ea ce ştie şi că era un loc tare frumos.
Plaja Madalena (1)

Plaja Madalena

• pe la jumătatea lui august, Mădălina s-a gândit să meargă la Lisabona, Sintra și Cabo da Roca. Ne-a luat şi pe noi, bineînţeles. Am fost puţin supăraţi pe ea: când pleca să viziteze locuri frumoase, nu ne lua și pe noi, le lua pe prietenele noastre, sandalele cele roşii. Totuşi ele ne povesteau seara cum a fost în micile excursii din timpul zilei: castelul colorat din Sintra le-a lăsat fără răsuflare când l-au văzut pentru prima dată. Părea desprins din poveşti cu prinţese!

Sintra - Palacio da Pena (2)

Sintra – Palacio da Pena

• am fost şi în Espinho într-o zi, un locșor frumos, puțin mai la sud de Porto. Când am văzut că ne închide din nou în geantă, ne-am gândit: cine ştie cât o să stăm iar închişi acolo. Dar nu a durat mult: am ajuns repede la plajă! Şi ce plajă! Plină de lume care se relaxa la soare şi se bucura din plin de o zi însorită de vară!

La plaja in Espinho

• ne-a mai dus într-o mică excursie. Speram să fie şi aceasta la plajă: dar de data asta nu a fost aşa. Am ieşit din ghiozdan abia în Coimbra. Iar ne-a lăsat singuri în cameră și a luat adidașii la plimbare. Orașel studențesc, la începutul anului universitar, Coimbra emana veselie prin toți porii.
Praça do Comércio din Coimbra

• am mai fost cu Mădălina şi cu cei din BEST Porto la plajă, undeva lângă Viana do Castelo. Sandalele s-au dus cu ea şi la o seară tradiţională portugheză, un fel de festival, Santoinho îl chema. Noi am fost puţin trişti că am rămas acasă, deşi ştim că nu poate să danseze cu noi în picioare. Am aflat că toată lumea, de la copii până la bunici dansa şi se simţea bine acolo.

Excursia din weekend organizata la cursul celor din BEST Porto - plaja Afife (2)

Excursia din weekend organizata la cursul celor din BEST Porto – plaja Afife

• şi ce ne-a plăcut nouă cel mai mult vara asta şi nu o să uităm niciodată: sudul Portugaliei. Am văzut nişte locuri superbe în Lagos, în regiunea Algarve. Plajele de acolo au fost preferatele noastre. Nisipul fin, apa de un verde strălucitor, stâncile care înconjurau plajele, ne-au făcut să ne îndrăgostim de locurile acelea. Sperăm să ne întoarcem într-o zi acolo!”

Lagos - plimbare cu barca (2)

Lagos – plimbare cu barca

Lagos - plimbare cu barca (1)

Lagos - pauza de poze in drum spre plaja (2)

Lagos –  in drum spre plaja

Lagos - la plecare spre gara

Lagos –  spre gara

Drumetie in Lagos - privelisti superbe

Drumetie in Lagos – privelisti superbe

Ce zici? Eu cred că papucii mei de plajă sunt tare fericiţi.

Dacă ai tăi ar putea vorbi, oare ce ţi-ar spune? 🙂

Ştiţi deja că mi-a rămas Portugalia în suflet, dar mi-ar plăcea ca următoarea destinație de neuitat să fie Cuba, iar momondo.ro e un prieten de nădejde când vine vorba de căutat zboruri și cazare.

Simt că mi se va îndeplini visul prin concursul „Călătorii de neuitat„, organizat de momondo.ro cu ocazia aniversării a 10 ani de activitate, aşa că între timp mai arunc un ochi și pe aici: http://www.momondo.ro/zboruri/cu/bilete-avion-cuba.html.

Dacă vrei să se îndeplinească și visul tău şi să câstigi o excursie în valoare de 1000 de euro, spune-mi printr-un comentariu la postarea aceasta:

Nu uita să laşi comentariul până pe 27 octombrie 2016 🙂

Multă baftă să avem! Și cât mai multe #călătoriideneuitat!