Roma în două zile

Vaticanul pe înserat

Prin februarie am găsit cu nişte prieteni bilete ieftine spre Italia. Şi bineînţeles că am vrut să profităm de ocazie. Aşa că zis şi făcut. Am cumpărat biletele Timişoara-Roma şi Veneţia-Timişoara cu vreo 130 de lei, un prieten având card de reduceri de la WizzAir. Nu-i rău, aşa-i?

Primele momente explorând Roma

Cu ce am început? Bineînţeles: frumoasa Roma. Cum am aterizat, am poposit direct la Vatican. Nu înainte de a gusta nişte clătite delicioase. Apoi, pe la 5-6 seara am ajuns la Vatican. E interesant să te gândeşti că treci strada şi deja eşti într-o altă ţară. Fiindcă era aproape de ora de închidere, am vizitat doar Basilica San Pietro şi Piaţa San Pietro.

Vaticanul pe înserat

Dupa cum e de aşteptat, Basilica San Pietro e impresionantă. Plină de turişti, dar arată mai degrabă a muzeu, decât a loc în care să te poţi ruga în linişte. Am prins priveliştea chiar de la apus. Am rămas surprinsă că aparatul meu foto ştie să facă poze atât de frumoase ca şi cele din imagine. Poate şi priveliştea era “de vină”.

Am totuşi un mic regret că nu am urcat în partea de sus a bisericii, de unde se vede toată piaţa San Pietro, dar pentru asta simt că trebuie să mă întorc acolo.

În aceeaşi seară, ne-a dus un prieten din BEST Roma într-un loc genial. Era puţin mai departe de Roma, dar de cum am văzut că este recomandat de TripAdvisor mă aşteptam la ceva interesant. Se numea “Osteria Pochi ma Buoni”, în traducere “Taverna puţin şi bun” şi se află într-o suburbie a Romei, numită Ariccia. Mă surprinde numele, pentru că mâncarea nu este deloc puţină. Era 15 euro un meniu, ce includea o gramadă de feluri de carne la aperitiv, salată, mozarella proaspătă, fasole delicioasă (tineţi cont că eu nu prea manânc fasole, deci cea de acolo era chiar bună dacă am mâncat-o), iar apoi…au venit pastele. Am comandat 3 feluri: carbonara (cred că astea au fost preferatele mele, deşi a fost destul de greu să mă decid), amatriciana (cu carne de porc, brânza pecorino şi roşii) şi cacio e pepe (brânză şi piper). Şi să nu uităm de vinul roşu italian, care ne-a dat şi mai multă poftă de mâncare. Aşa că “puţin şi bun” nu se prea potriveşte ca nume al localului. L-aş numi “mult şi delicios” mai degrabă.

Un "mic" aperitiv

Un „mic” aperitiv

Paste carbonara - delicioase

Paste carbonara – delicioase

A doua zi am vizitat unul dintre simbolurile oraşului: Colosseumul. Impunător şi magnific. Ce era puţin deranjant erau cei care încercau să vânda tot felul de lucruri. În primăvara asta erau la modă selfie-stick-urile. Nu îi lăsaţi să vă păcăleasca şi nu daţi mai mult de 4-5 euro pe unul. Se poate să îl scoateţi şi la 3 euro. Ne-au spus că le aduc din China şi că unul costă un euro. Aşa că preţurile de 20 de euro sau mai mult sunt ca să vă păcălească! Trebuie negociat 🙂

Colosseumul într-o zi însorită

De ce am rămas impresionată a fost ospitalitatea oamenilor. Am avut o cunoştinţă din organizaţia noastră studenţească din Roma, care ne-a primit cu atâta căldură, cum rar am mai văzut. Ce-i drept, nu erau italieni 100%, ci tunisieni şi francezi la origine. Deşi sunt oameni simpli, stau la o fermă undeva în apropiere de Roma, au fost tare drăguţi cu noi. Mama lui ne-a gătit o lasagna delicioasă.

În ultima seară (mai degrabă noapte), am decis să colindăm pe străzile Romei, pentru că aveam trenul dimineaţa la 6 spre Florenţa. Ne-am plimbat prin Piazza di Spagna, Piazza del Popolo, Piazza Navona şi pe străduţele dintre ele. Ce mi-a  rămas întipărit în minte..a fost că ajungând noaptea la gară, aceasta era închisă, iar în faţa ei era plin de oameni ai străzii care dormeau la intrare. Am mai văzut şi în alte locuri oameni ai străzii, dar aşa de mulţi ca acolo…nicăieri.

La pas prin Roma

Arcul de lângă Colosseum

Colosseumul din nou

Colindând străzile Romei

Undeva pe la marginea Romei

Ca destinaţii turistice, Roma şi Vaticanul sunt unele care merită cu siguranţă să le treci pe lista locurilor de vizitat. Tu le-ai văzut? Ce ai mai vizitat în plus?

You may also like...

1 Response

1. iulie 6, 2015

[…] Roma, despre care am povestit aici, a urmat Florenţa. Capitala Toscanei, este un loc plin de farmec, ce te cucereşte din momentul […]